مجله آدلان

دکوراسیون ترند 2024

interior2

دکوراسیون به سبک 2024!

اشکال منحنی

در چند سال گذشته ظاهر همه مبلمان‌ها مربعی یا مستطیل شکل بوده است اما ظاهرا در سال 2024 همه چیز فرق دارد، زیرا یکی از ترندهای این سال مبلمان منحنی شکل است.

قرار است خطوط منحنی، چه در مبل‌های تکی، میز ناهارخوری یا میزهای قهوه‌خوری استفاده شوند. این طرح باعث ایجاد آرامش بیشتر شده و به فضا انرژی و لطافت خاصی می‌بخشد.

اسمیت یکی از طراحان داخلی می‌گوید:

(این منحنی‌ها بیشتر بیوفیلیک و بیومورفیک هستند، زیرا ما را بیشتر از هر زمان دیگری به طبیعت نزدیک می‌کنند)

او معتقد است که طبیعت پر از خطوط منحنی است و همین باعث می‌شود از آن ها برای دکوراسیون داخلی الهام بگیریم.

یکی دیگر از ترندهای 2024 در دکور داخلی استفاده از فلزات در ترکیب وسایل درون خانه است، ظاهرا امسال قرار است بیشتر چراغ‌های فلزی با جنس برنج و رنگ سیاه، برنج و نیکل ببینید.

از طرفی این فلزات حتما با پوشش پودری در هر رنگی که دوست داشته باشید، در بازار وجود خواهد داشت، با این حال هنگام استفاده از این ترند نباید زیاده روی کنید.

 

interior4

 

دکوراسیون شلوغ

برخلاف مدل مینیمالیست یا ساده‌ای که مورد پسنده خیلی‌ها قرار می‌گیرد، سال 2024 قرار است سال دکوراسیون شلوغ باشد!

سبک شلوغ در دکور خانه باعث می‌شود وسوسه شوید تا خانه‌تان را از سادگی قبلش خارج کنید و به فکر خریدن وسایل بیشتری بیفتید.

 

interior7

 

دکوراسیون طبیعی

در سال جدید علاوه بر استفاده از خطوط منحنی که انسان‌ها را با طبیعت پیوند می‌دهد، استفاده از طرح‌های طبیعی و گل و گیاه نیز ترند شده است.

همانطور که افراد در دنیای مد و استایل به دنبال لوازم و محصولات آرایشی طبیعی و ارگانیک هستند، دوست دارند به همان اندازه از گل و گیاه و وسایل طبیعی مانند میز و صندلی‌های چوبی نیز استفاده کنند بنابراین سعی کنید میز ناهارخوری را چوبی انتخاب کنید.

 

interior1

 

پالت رنگ‌های خاکی و کرم

طبیعت پر از رنگ است اما رنگ های خاکی و کرم بیشتر از هر چیزی به چشم می‌خورد. به همین دلیل رنگ خاکی و کرم ترند‌ دکوراسیون 2024 به حساب می‌آیند.

امسال این رنگ‌ها را بیشتر خواهید دید. سعی کنید در 2024 بیشتر از رنگ های خنثی گرم مانند کرم و سبز ملایم در طراحی داخلی خانه‌تان استفاده کنید.

 

interior3

 

طراحی باز

یکی دیگر از پیش بینی های جذاب امسال برای دکوراسیون، طراحی فضای باز است. لزومی ندارد دست به دیوارها یا پنجره ها بزنید، بلکه بهتر است کمی وسایل را جا به جا کنید تا فضای داخلی بزرگ‌تر دیده شود.

مثلا می‌توانید از پرده های جمع‌شو، چیدمان متفکرانه‌تر و تغییر مکان کتابخانه‌تان استفاده کنید. سعی کنید مبلمان یا میز تلویزیون را جا به جا کنید و رو به رو پنجره‌ها را خالی بگذارید.

آن وقت احساس می‌کنید خانه تان نسبت به قبل بزرگتر و دلبازتر شده است. همچنین سعی کنید برای چنین فضایی از رنگ‌های ملایم سبز و همچنین بیشتر از سفید استفاده کنید.

 

epoxy1

 

لامپ‌های بیشتر و چراغ‌های توکار کمتر

به گفته شنون کلر اسمیت طراح داخلی Silver Spring (چراغ‌های رومیزی به معنای واقعی کلمه در سال ۲۰۲۴ خواهند درخشید)

او معتقد است نور ملایمی که لامپ‌ها تولید می‌کنند فوراً فضا را گرم و دنج می‌کند.

اسمیت می‌گوید:

نورپردازی‌های توکار دیگر چیزی مربوط به گذشته خواهند بود، با آنکه روشنایی توکار نور درخشانی به فضا می‌دهد، باعث می‌شود سقف جلوه‌ای برش‌خورده و صنعتی پیدا کند، جایگزین آن لوسترها، نور کف، دیوارکوب و چراغ‌های رومیزی خواهد بود.

 

interior8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *