مجله آدلان

مثلث طلایی آشپزخانه و چیدمان آشپزخانه

تجهیزات کابینت آدلان

بیشترین فعالیت خانم های خانه در آشپزخانه است بنابراین چیدمان آشپزخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در آشپزخانه مجموعه ای وسایل گوناگون وجود دارد. هم چنین در آشپزخانه فعالیت های مختلفی انجام می شود این تنوع وسایل و فعالیت ها چیدمان آشپزخانه را به عنوان قلب خانه متمایز می کند.
در این مقاله نکته های کلیدی در طراحی و چیدمان آشپزخانه را مطرح می کنیم تا به بهترین چیدمان آشپزخانه در طراحی آشپزخانه خود برسیم.
تجهیزات و اکسسوری های کابینت آدلان همیشه در چیدمان و طراحی و بهره وری کابینت آشپزخانه پیشرو است.
مثلث طلایی در آشپزخانه چیست؟
در هر آشپزخانه ای سه نقطه ی فعالیت اصلی وجود دارد. سینک، اجاق گاز و یخچال سه نقطه ی کانونی فعالیت در آشپزخانه هستند.
مثلثی که سه راس آن یخچال، سینک و اجاق گاز قرار دارد، فضایی را تشکیل می دهد که پر ترددترین مسیر حرکتی در آشپزخانه است. بهینه ترین و کارآمدتر ترین طراحی آشپزخانه ، طرحی است که این مثلث طلایی را رعایت کند و در طراحی آشپزخانه لحاظ کند.

جانمایی مثلث طلایی دارای استانداردهایی است که به طراحی مثلث طلایی آشپزخانه کمک می کند.
مثلا بهترین محل قراگیری یخچال در نزدیکی ورودی آشپزخانه است. بهترین محل قرارگیری اجاق گاز باید نزدیک فضای غذاخوری و در فضای آشپزخانه باشد. پس از طراحی و جانمایی دو راس از مثل طلایی آشپزخانه ، راس سوم مثلث را جانمایی می کنیم و سینک ظرفشویی را در فضایی کاربردی و بهینه مابین اجاق گاز و یخچال قرار می دهیم.
جانمایی و طراحی مثلث طلایی در آشپزخانه های آپارتمان های کوچک امروزی کاری بسیار مشکل است و ممکن است با سلیقه ی ما هماهنگ نباشد اما مثلث طلایی آشپزخانه ، اصلی اثبات شده در چیدمان و طراحی آشپزخانه است و رعایت آن در بلند مدت سودمندی خود را نشان می دهد.
در چیدمان مثلث طلایی آشپزخانه ضرورتا باید اجاق گاز و سینک را با فاصله ای مناسب از هم قرار داد تا گرمای حاصل از اجاق گاز به کارکرد یخچال آسیبی نرساند. همچنیین جانمایی اجاق گاز کنار پنجره، ممکن است با اختلال در عملکرد اجاق گاز شود و در مواقعی باعث خاموش شدن اجاق گاز شود. برای پیشگیری از چنین خطراتی باید فاصله های مناسب از اطراف اجاق گاز رعایت شود.
بنابراین برای رسیدن به بهترین چیدمان آشپزخانه و بهترین مثلث طلایی در آشپزخانه رعایت نکات ایمنی و حرکتی و هم چنین خدمات دهی به فضاهای مورد نیاز از اهمیت زیادی برخوردار است.

اهمیت فضاها و کابینت های نظم دهنده آدلان در چیدمان آشپزخانه

تجهیزات کابینت آدلان برای نظم دهی و چیدمان آشپزخانه طراحی شده است. به طور مثال می توانید تجهیزات سوپر مارکتی آدلان را در فضایی در کنار یخچال و اجاق گاز قرار دهیم تا به راحتی به وسایل و مواد اولیه برای آشپزی و پخت و پز دسترسی داشته باشیم.
فضای کنار سینک و فضای کنار اجاق گاز از بهترین فضاهای آشپزخانه هستند که برای جانمایی تجهیزات کابینت آدلان است.
فضای کنار سینک هنگام فعالیت در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد و می توان از ریل کف جابطری و جابشقابی آدلان برای نگهداری ظروف آشپزخانه استفاده کرد. همچنین کنار ظرفشویی نیز فضایی مناسب برای نصب چندمنظوره ترکیبی آدلان برای دسترسی آسان تر به مواد اولیه برای آشپزی است.
زیر سینک نیز فضایی مناسب برای نصب سبد موادشوینده آدلان جهت دسترسی آسان تر به شوینده های پرمصرف درآشپزخانه و همچنین سطلل زباله آدلان است.
استفاده ی بهینه از فضاهای کنار اجاق گاز نیز در عملکرد مثلث طلایی آشپزخانه موثر است. سوپر مارکتی آرنا آدلان برای زمانی است که ما فضای کافی داریم و در غیر این صورت مینی سوپر پهلوگردان آدلان ، اکسسوری های مناسبی برای نصب در فضاهای کناری یخچال و اجاق گاز است.
اکسسوری ها و تجهیزات کابینت سوپر مارکتی آدلان هنگام پخت و پز دسترسی و نگهداری از مواد اولیه ی خشک را آسان و می کند و عملکرد مثلث طلایی آشپزخانه را افزایش می دهد.

هم چنین نصب جا ادویه ی آدلان در کابینتِ کنار اجاق گاز هنگام آشپزی و پخت و پز را آسان تر و لذت بخش تر می کند.

امکان تردد از سمت راست به چپ و دسترس پذیریِ آسان لوازم و تجهیزات آشپزخانه از عوامل مهم در طراحی و چیدمان آشپزخانه است.
تجهیزات و اکسسوری های کابینت آدلان در نظم دهی و دسترس پذیری مواد غذایی و استفاده بهینه از فضاهای کابینت و آشپزخانه بسیار موثر است.

شما می توانید با استفاده از تجهیزات کابینت آدلان کیفیت عملکرد در آشپزخانه خود را افزایش دهید و به بهترین مثلث طلایی ممکن در آشپزخانه ی خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *